Eduard Grama: „Aceste proiecte se puteau face de mult timp în cadrul operatorului, nu a fost niciun interes„

0

La un an de zile de când a fost numit director general al Ecoaqua, Eduard Grama a făcut o „radiografie„ a mandatului dumnealui. Invitat în cadrul emisiunii „Aici și acum„ moderată de Florin Driga de la Stil Fm Radio, Eduard Grama a vorbit despre proiectele pe care societatea le-a implementat pentru modernizarea infrastructurii de apă, o modernizare care ar fi trebuit făcută cu mulți ani în urmă de cei care au condus această instituție.

„A trecut un an de când am fost numit director general 24 martie 2022. Un an în care împreună cu președintele consiliului județean Călărași, Vasile Iliuță ne-am asumat două obiective pentru călărășeni și anume semnarea contractului pe POIM, (Programul Operațional Infrastructură Mar) cel mai mare proiect la nivelul județului Călărași și eliminarea coeficientului de repartiție care a persistat ani de zile și a nemulțumit populația. (…) Ceea ce se întâmplă acum cu investiția pe aceste proiecte trebuia să se întâmple acum 20 de ani pentru că noi am ajuns să vorbim tot de apă și canal și de asfaltare în condițiile în care alții care au fost puteau să le facă și noi puteam acum să vorbim doar de digitalizare„, a afirmat Eduard Grama în cadrul emisiunii.

Directorul general a venit și cu explicații în ceea ce privește contractul pe Programul Operațional Infrastructură Mare, cel mai amplu proiect implementat la Călărași. „Contractul pe POIM a fost semnat anul trecut în luna iunie iar coeficientul de repartiție, în momentul de față nu mai apare pe facturile consumatorilor. Asta înseamnă că oamenii vor plăti consumul real pe care îl transmit către cititorii care se află pe raza municipiului Călărași dar și către celelalte sucursale. Aceste proiecte se puteau face de mult timp în cadrul operatorului, nu a fost niciun interes, a fost un dezinteres total la nivel de investiții, puteau fi aplicate multe finanțări atât 2016-2020… Percepția mea este că doar s-a stat acolo, au încasat niște salarii și doar atât. Facturau către populație, erau extrem de multe nemulțumiri, se trecea peste pentru că acces la directorul general de atunci nu au avut niciodată. În momentul de față eu am o zi de audiențe, vinerea și pot primi pe oricine reclamă și orice problemă se rezolvă în minim 24 de ore„, a mai precizat Eduard Grama.

Directorul operatorului de apă, a mai afirmat în emisiune și despre montarea noilor apometre cu telecitire care au reflectat consumul real al apei.

„Am accesat pe PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) pentru producția de energie (o mare cheltuială din tariful apei, ponderea cea mai mare o constituie cheltuiala cu energia) iar aici o regăsim și în consumul nostru pe persoană fizică. De asemenea, proiectul pilot care l-am demarat anul trecut pe patru blocuri din municipiul Călărași  a fost conform așteptărilor. Am montat apometre cu telecitire care au reflectat consumul real al locatarilor. Raportat, aceste consumuri la apometru general care se află la intrarea în bloc sau pe scara blocului, diferențele au fost pe aceeași linie ca și consumurile iar constatarea a fost că sunt persoane care nu transmit indexul corect„, a mai specificat Eduard Grama.

Referitor la proiectele următoare, directorul general, Eduard Grama a declarat că acestea vor continua și vor fi suportate de către operator din bugetul propriu dar și din fonduri europene. „Urmează să semnăm contractul pe digitalizare pentru că acest contract include un pachet mult mai amplu în valoare de 2 milioane de euro. Pe lângă contoare inteligente cu telecitire vom include și un program informatic performant pentru că suntem la nivelul anului 93-94 un soft destul de vechi cu multe probleme (…) Vom implementa pe sistemul de monitorizare al pierderilor de apă, tot prin acest proiect de digitalizare un nou proiect. Nu le putem cere oamenilor anumite lucruri dacă noi nu putem oferi aceleași servicii. O mare parte din banii care vin de la populație se vor direcționa către investiții cu prioritate. Vom schimba softul, sistemul informatic, contorii la nivel de Municipiu în prima etapă, investiții la nivelul parcului auto… încercăm să oferim oamenilor servicii de calitate și toate investițiile vor fi suportate de operatorul nostru prin accesarea de fonduri europene (POIM) și din bugetul propriu„, a mai afirmat printre altele, Eduard Grama.

Vezi interviul integral al emisiunii Aici și acum: 

 

 

 

About Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *